De IPC 6 deelnemers 070 Innovations en The Recovery Drink Company maken grote stappen in het ontwikkelen van een drinkbaar supplement “Smart After Alcohol” en de daarbij behorende verpakking.
Smart After Alcohol:
Jij haalt het maximale uit je leven en soms vraagt het leven het maximale van jou! Dit is voor ons de reden om Smart After Alcohol te ontwikkelen voor iedereen die van plezier en presteren houdt. De afgelopen drie jaar zijn we dan ook druk bezig geweest met het ontwikkelen van een drinkbaar supplement “Smart After Alcohol” en de daarbij behorende verpakking. Het supplement laat je lichaam op een snelle en gezonde manier herstellen na het drinken van alcohol. Niet alleen wanneer je een katerig gevoel ervaart. Maar ook wanneer je maar paar wijntjes drinkt heeft je lichaam hier al baat bij.
Omdat we een product willen neerzetten “dat doet wat het zegt” hebben we gekozen voor een wetenschappelijke benadering. Hiervoor hebben we de hulp van The Hague University ingeroepen. Met hen zijn we een traject gestart waarin we alle relevant (bewezen)onderzoeken in kaart hebben gebracht. De uitkomsten hiervan hebben uiteindelijk geresulteerd in een unieke formule. Deze bestaat uit een uitgebalanceerde hoeveelheid van vitaminen, mineralen en aminozuren.
Er is ook een haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd onder 15.000 personen. Hieruit is gebleken dat 60% bereid is het product aan te schaffen. Dit was voor ons een echte “go” om het product verder door te ontwikkelen. De grootste uitdaging was nu om de formule drinkbaar te krijgen in 60ml. Om de drank op een professionele wijze te ontwikkelen hebben we gebruik gemaakt van de kennis van twee gerenommeerde farmaceuten en een internationaal flavourhouse. Met hun expertise en doorzettingsvermogen is het uiteindelijk meer dan gelukt. De drank is nu gereed om te produceren voor een grootschalig marktonderzoek.
Drank ontwikkelen is een hele klus, maar een originele en catchy verpakking ontwikkelen ook. We hebben het geluk dat we binnen dit IPC-traject kunnen putten uit heel veel professionele kennis en ervaring van mooie bedrijven. Met behulp van deze kennis hebben we dan ook de juiste verpakking kunnen ontwikkelen voor een grootschalig marktonderzoek. De eerste batch staat medio december gepland. Dan zullen we onze drank en verpakking voorleggen aan het grote publiek. Altijd een spannend moment!